Monday 7 November 2016

Hari Sukan YMSB Tahun 2016

Nov 6hb, 2016 - Kompleks Sukan & Belia Panji Kota Bharu

Hari Sukan, sebuah aktiviti kesukanan yang dianjurkan julung-julung kalinya oleh Yusri Maju Sdn Bhd bersama semua kakitangannya di Kompleks Sukan & Belia Panji Kota Bharu. Aktiviti ini bertujuan untuk merapatkan hubungan silalturahim antara kakitangan dan juga dengan pihak pengurusan yang mana turut serta terlibat dalam aktiviti kesukanan ini.

Video Hari Sukan Yusri Maju Sdn Bhd 

Antara sukan-sukan yang diadakan sepanjang program ini berlangsung adalah ping pong, badminton, futsal, bola padang dan juga tidak ketinggalan permainan congkak, dam aji serta carrom. Pertandingan dilakukan di dalam aktiviti sukan ini bukannya bertujuan untuk mengetahui siapa yang menang atau kalah, tapi lebih kepada "suka-suka" sebagai persaingan sihat dalam aktiviti bersukan.
Kakitangan berkumpul mengikut rumah sukan
Aktiviti dimulakan dengan kakitangan mendaftarkan diri dan berkumpul mengikut rumah sukan yang ditetapkan. Sebelum aktiviti sukan dilakukan, semua kakitangan akan melakukan senaman ringkas bagi memanaskan badang atau warming up dengan melakukan senaman berzumba yang diketuai oleh kakitangan daripada Jabatan Belia dan Sukan Negeri.

Padang bola Komples Sukan
Saksikanlah sedikit sedutan daripada video di atas yang menceritakan aktiviti sukan yang dijalankan selama satu (1) hari suntuk yang mana merupakan aktiviti yang berjaya merapatkan hubungan antara semua kakitangan.

Semoga aktiviti sedemikian terus dijalankan dari masa ke semasa. Jumpa lagi di tahun hadapan. Santai Ria Tahun 2016 dengan motto "Kasih Sayang Sepanjang Jalan" bersama anda.


No comments:

Post a Comment